Kontynuując analizę zabezpieczeń wodochronnych garaży podziemnych, uwzględnić trzeba wodę nanoszoną przez samochody (zwłaszcza w postaci śniegu) oraz spływającą po nawierzchni jezdnej do środka (obszary ramp wjazdowych). Woda ta jest szczególnie niebezpieczna, zawiera bowiem chlorki oraz substancje ropopochodne, które wnikają w błędnie zabezpieczone (lub w ogóle niezabezpieczone) warstwy podposadzkowe, a w konsekwencji w betony płyty dennej, stropów oraz słupów i ścian fundamentowych. Degradujące beton i silnie korodujące stal roztwory rozprzestrzeniają się poprzez dylatacje, styki robocze, rysy, przejścia instalacyjne, pory betonu, dyfuzję oraz sorpcję. Do tego dochodzi obciążenie chemiczne (mycie, czyszczenie powierzchni oraz oddziaływanie płynów eksploatacyjnych pojazdów). Czynniki te wpływają na skrócenie okresu przewidywalnego okresu użytkowania żelbetu oraz stalowych elementów wyposażenia garażu (bramy wjazdowe, drzwi przeciwpożarowe, rampy podnoszone). |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz