Każda wspólnota mieszkaniowa jest obwiązana do posiadania dokumentacji technicznej budynku. Ma obowiązek przechowywać ją oraz aktualizować. Zgodnie z art. 29 ust. 1c i 1d ustawy o własności lokali, zarząd lub zarządca, któremu zarząd nieruchomością wspólną powierzono, jest obowiązany do podjęcia czynności zmierzających do opracowania lub aktualizacji dokumentacji technicznej budynku i rozliczenia kosztów związanych z opracowaniem lub aktualizacją dokumentacji technicznej budynku. Jeżeli uchwała właścicieli lokali nie stanowi inaczej, koszty opracowania lub aktualizacji dokumentacji technicznej budynku obciążają: do czasu wyodrębnienia własności ostatniego lokalu dotychczasowego właściciela nieruchomości (gminę, dewelopera itd.), po wyodrębnieniu własności ostatniego lokalu wszystkich właścicieli lokali w częściach odpowiadających ich udziałom w nieruchomości wspólnej. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz